, ,

Otvorite vrata svog biznisa celom svetu – pređite na Cloud

19 феб 2021

Verovatno već koristite “računarstvo u oblaku”, a da toga čak i niste svesni. Primera radi, kada na svom pametnom telefonu proverite stanje na bankovnom računu, tada koristite “cloud”. Ukoliko ažurirate svoje profile na društvenim mrežama, takođe koristite “cloud” računarstvo, a ukoliko koristite aplikacije koje vam pomažu da upravljate vašim poslovanjem ili u slanju promotivnih mejlova, isto tako već “cloud” koristite u vašem poslu.

Šta je “cloud” ili “računarstvo u oblaku”?

Ukoliko se pitate, šta je tačno “računarstvo u oblaku”, Salesforce, najbolja svetska platforma za upravljanje odnosom sa klijentima, pruža dobru definiciju.

„Jednostavno rečeno, računarstvo u oblaku je računarstvo ili korišćenje računara, zasnovano na internetu. Tamo gde bi u prošlosti ljudi pokretali aplikacije ili programe iz softvera preuzetog sa fizičkog računara ili servera u svojoj zgradi, računarstvo u oblaku omogućava ljudima pristup istim vrstama aplikacija, samo putem interneta.“

“Računarstvo u oblaku” ili “cloud” omogućava pristup poslovnim podacima i aplikacijama, sa bilo kog mesta, u bilo koje vreme i sa bilo kog uređaja – sve po razumnoj ceni u poređenju sa troškovima hostinga internih servera.

Popularni “Cloud” nudi preduzećima mobilni pristup podacima i pomaže im da budu konkurentniji na svom tržištu. Prema istraživanju kompanije Gartner, do 60% vlasnika preduzeća, do 2022. godine oslanjaće se na “računarstvo u oblaku” za hosting podataka, time udvostručujući brojke iz 2018. godine.

Zbog čega je “cloud” pogodan za poslovanje?

Aplikacije “u oblaku” zasnovane su na pregledaču i dostupne su sa računara i mobilnih uređaja. Početni paketi za “freelancer-e” ili samostalne preduzetnike koji su na samom početku, mogu da budu vrlo pristupačne, a često kompanije koje pružaju “cloud” usluge uključuju u njih i usluge fakturisanja, praćenja troškova i određene vrste izveštaja.

Računovodstvene aplikacije “u oblaku” omogućavaju korisniku pristup njihovim računovodstvenim podacima, slanje faktura i praćenje troškova sa bilo kog mesta, a uz konstantne nadogradnje, koje su automatske i diskretne, “cloud” nudi bolju ponudu od tradicionalnih knjigovodstvenih softvera, time potencijalno štedeći vaše vreme i novac. Više o ovoj temi možete pročitati u našem tekstu Zašto je poslovanje „u oblaku“ pravi izbor za Vaš biznis.

Promenite način razmišljenja o “Cloud-u”

Najveća prepreka koju vidimo i koja sprečava mala i srednja preduzeća da iskoriste prednost “Cloud-a” dolazi sa vrha: vlasnici preduzeća, predsednici ili izvršni direktori. Poslovni lideri će često prenositi bilo kakve odluke u vezi sa IT-jem, svom IT timu. Problem sa ovim pristupom je taj što je odluka o usvajanju “cloud” poslovanja prvenstveno deo poslovne strategije, a ne IT strategije.

Zbog toga je prvi korak u razvoju strategije u oblaku promeniti vaše mišljenje o tehnologiji u oblaku.

Evo ključnih mentalnih pomaka koje bi trebalo napraviti:

  • Konkurentska prednost: Ako danas ne koristite tehnologiju u oblaku, zaostajete za konkurencijom. Propuštate priliku za eksponencijalno povećanje produktivnosti i konkurentnosti.
  • Vaš IT menadžer ne misli kao vi: Kao lider vaše kompanije, vaš posao je da razmišljate o tome gde kompanija treba da ide, dok je posao vašeg IT menadžera da vam pomogne da tamo stignete bezbednom navigacijom u IT prostoru. To je savršeno normalno: Vi razmišljate u smislu tržišnog udela, efikasnosti, produktivnosti osoblja i dobiti, dok vaš IT menadžer razmišlja u smislu tehničkih specifikacija, propusnosti, gigaflopsa, softvera i korisnika.
  • Oblak nije destinacija – to je strategija: Da li mislite da su usluge u “oblaku” još jedan način za skladištenje podataka ili pristupa e-pošti? Usluge “cloud-a” ipak idu neuporedivo dalje od toga i mogu vam ponuditi jeftinije, brže, sigurnije i skalabilnije načine za rast vašeg poslovanja, razvoj novih proizvoda i usluga i još mnogo toga.

Zbog toga, bez promene načina na koji gledate na tehnologiju u “oblaku”, ne postoji način da krenete napred sa strategijom koja koristi njen pun potencijal.

Zašto da premestim svoje preduzeće “u oblak”?

Vi najbolje znate koji je pravi izbor za vaše poslovanje, međutim, trebalo bi da znate preduzeća koja ne koriste tehnologiju “iz oblaka” postaju retkost. Prema istraživanju kompanije RightScale, jednog od glavnih dobavljača rešenja za rad “u oblaku”, više od 93% preduzeća koristi tu tehnologiju.

Svi ti koji su se odlučili za prebacivanje na “cloud” nisu to odlučili zato što je to trenutno aktuelno, već zato što rad “u oblaku” nudi suštinski važne prednosti za njihove kompanije, uključujući i sledeće:

  • Pruža fleksibilnost kako se vaše potrebe menjaju: u nedavnom istraživanju, IT direktori i direktor informacionih tehnologija naveli su „operativnu agilnost“ kao svoj primarni razlog za prelazak “u oblak”. Kako vaše poslovanje raste, tako će se povećavati i količina opsega interneta koja vam je potrebna. “Računarstvo u oblaku” olakšava brzo povećanje vašeg kapaciteta interneta, crpeći iz udaljenih usluga dobavljača. Takođe s jednakom lakoćom možete tu količinu opsega interneta da smanjite, ukoliko bude potrebno.
  • Omogućava snažan oporavak od katastrofe: neplanirana katastrofa može napravti nepovratne gubitke za mala preduzeća. Pre pojave  “računarstva u oblaku”, ulaganje u “disaster recovery” usluge, bilo je izuzetno skupo za ove kompanije. Sada mala preduzeća mogu da primene efikasna rešenja za oporavak od katastrofa bez mnogo unapred uloženih sredstava.
  • Osigurava automatska ažuriranja softvera i bezbednosti: kod “računarstva u oblaku”, serveri na koje se oslanjate su van objekta i održava ih vaš dobavljač usluge. To znači da redovno dobijate softverska i bezbednosna ažuriranja bez muke koju biste imali kad biste sami to radili. To takođe znači da imate više vremena da se usredsredite na vaš posao.
  • Štedi se novac na hardveru: premeštanjem vašeg preduzeća “u oblak”, uklanja se potreba za skupim kapitalnim izdacima za hardver. Sa računarstvom u oblaku jednostavno „plaćate kako se krećete“ na osnovu modela pretplate.
  • Konsoliduje vaše aplikacije: Možda ćete moći da objedinite svoje pojedinačne potrebe aplikacije u jednu uslugu računarstva “u oblaku”:
    • “Google Apps for Business” uključuje e-poštu, zakazivanje kalendara, Google dokumente (za kreiranje i deljenje dokumenata, prezentacije i obrasce) i Google sajtove za kreiranje veb lokacija.
    • Tradicionalni kancelarijski paket kompanije “Microsoft”, koji je nekad bio dostupan samo u verzijama za “desktop” koje su koštale stotine dolara, sada je dostupan u verziji u “oblaku” poznatoj kao Microsoft 365. Prodaje se uz pretplatu, a takođe uključuje i mrežne video konferencije.
    • Ostali dobavljači računarstva “u oblaku”, nude paket aplikacija uključujući i CRM, zakazivanje kalendara, e-poštu, konferencijske pozive, deljenje datoteka i direktorijum zaposlenih, a cene su uglavnom pristupačne za pojedinačne korisnike ali i male firme.
  • Promoviše povećano angažovanje i saradnju zaposlenih: kada se pretplatite na usluge rad “iz oblaka”, članovi vašeg tima mogu raditi bilo gde, bilo kada, sve dok imaju internet. To znači da možete povećati angažovanje zaposlenih (a verovatno i zadržavanje), nudeći svojim radnicima fleksibilan raspored rada i mogućnosti rada na daljinu. To takođe znači da vaši timovi mogu lako pristupati, uređivati i deliti dokumente, stvarajući bolje radno okruženje.
  • Poboljšava sigurnost: kada preduzeće premestite “u oblak”, osetljivi podaci se čuvaju van uređaja na kojima ste radili, a ne na njima. Ako se jedan od računara vaše kompanije izgubi ili ukrade, i dalje možete da pristupite podacima, a možete i daljinski da ih obrišete kako biste bili sigurni da ti podaci nisu ugroženi.
  • Pruža vašem preduzeću konkurentsku prednost: rad sa dobavljačem usluge u oblaku znači da će vaše preduzeće imati pristup tehnologiji koja je u klasi velikih preduzeća, a koju sami niste mogli da priuštite. S druge strane, s obzirom da je vaša kompanija neuoporedivo manja, toliko joj je i manje vremena potrebno da se donesu odluke o pravcu u kojem će kompanija ići, što vam daje određenu prednost na tržištu.

Znakovi koji govore da vam je “Cloud” potreban

#1 Imate odličnu internet konekciju

Da biste efikasno radili “u oblaku”, biće vam potrebna snažna, pouzdana internet veza, kao i dobra brzina preuzimanja podataka. Za vaše podatke za koje pravite rezervne kopije, morate biti sigurni da imate dovoljno propusnog opsega za premeštanje svih datoteka. Bez ove brze veze, mogli biste doživeti usporavanje mreže, što zauzvrat može ometati produktivnost i ciljeve koje bi trebalo da postignete svakog dana.

Spore brzine preuzimanja takođe mogu da izlažu riziku sigurnosne kopije zasnovane na “oblaku” i da vam oduzimaju jednu od najvećih prednosti računarstva u oblaku – pravljenje rezervnih kopija podataka. Ako je vaša mrežna povezanost nepouzdana, možda mislite da se prave rezervne kopije datoteka, međutim te rezervne kopije mogu biti oštećene ili nepotpune. Pre nego što pređete u oblak, potvrdite da je brzina interneta najmanje 10 Mbps.

#2 Zaposleni rade “na daljinu”

Rasprostranjenost Wi-Fi veza i virtuelnih privatnih mreža, oslobodila je zaposlene iz kancelarija, pružajući im mogućnost da rade sa bilo kog mesta. Ako zaposleni imaju sjajnu ideju usred noći, mogu na nju odmah da reaguju bez dugotrajnog odlaska u kancelariju, što će vaš i njihov život mnogo olakšati.

Pružanje  mogućnosti zaposlenima da rade “na daljinu”, u stvari, može povećati produktivnost, poboljšati moral i podstaći kreativnost i razmišljanje izvan okvira. Jednom kada računarstvo u “oblaku” postane deo radnog mesta, zaposleni mogu pristupiti potrebnim resursima sa bilo kog mesta gde postoji internet veza.

#3 Hardver se približava “kraju života”

U okviru malog preduzeća, hardver igra veoma bitnu ulogu i predstavlja značajnu investiciju:

  • Vaši serveri skladište podatke i čine ih dostupnim vašim radnicima
  • Vaši ruteri pružaju povezanost koja je potrebna zaposlenima da rade svoj posao
  • Vaši firewall-ovi održavaju vašu mrežu sigurnom i zaštićenom

Međutim, čak i najbolji hardver ima ograničen životni vek, a kada se taj korisni vek završi, pred vama je važna odluka. Šta sad? Mogli biste da investirate u sisteme zamene, ulivajući više novca u ono što će brzo biti zastareli pristup čuvanju i zaštiti podataka ili biste mogli da uskočite i poput većih preduzeća, integrišete u svoju organizaciju “računarstvo u oblaku” – za mala preduzeća. Da, čak i mala preduzeća mogu iskoristiti vrhunsku tehnologiju na nivou preduzeća i sigurnost putem oblaka.

#4 Trebalo bi da štitite osetljive informacije

Kada vodite malo preduzeće, odgovorni ste za integritet i zaštitu osetljivih podataka kupaca. Jedno samo kršenje može uništiti poverenje kupaca i naštetiti vašoj reputaciji. Zbog toga, prelazak na okruženje u “oblaku” može vam pomoći da uštedite vreme, održite usklađenost i smanjite bezbednosne rizike. Automatizacijom rezervnih kopija, povećanjem sigurnosti podataka i prelaskom “u oblak”, možete da zaštitite te osetljive informacije na mnogo efikasniji način. “End-to-End” enkripcija i sigurno skladištenje je sve što je potrebno da svakodnevni podaci kompanije budu u potpunosti zaštićeni.

Potencijal za budućnost – “Cloud” je “future proof”

Sa nabrojanim prednostima, “cloud” je postao temelj poslovne i digitalne transformacije. Prema nekim procenama trenutno 69% preduzeća, na neki način već koristi “cloud” tehnologiju, a 18% kaže da planira da u bliskoj budućnosti primeni takva rešenja. Oni koji su učestvovali u početnoj fazi usvajanja, sada koriste tehnologiju “oblaka” za efikasnije upravljanje organizacijama, bolje pružanje usluga svojim kupcima i dramatično povećanje ukupne marže profita. Pitanje, s toga, nije da li bi trebalo koristiti “Cloud” u poslovanju, već kada prelazite na „Cloud“?

Ukoliko želite da saznate više o PANTHEON-u u Cloudu pišite nam na mail prodaja@datalab.rs, a naši prodajni savetnici će vam rado odgovoriti na sva pitanja.

 

Ne propustite korisne novosti i savete

Ukoliko želite da primate novosti sa korisnim biznis sadržajima iz naše baze znanja, molimo vas da popunite obrazac.

X