Zašto je poslovanje „u oblaku“ pravi izbor za Vaš biznis

2 Dec 2019

Poslednjih par godina sve veći broj kompanija širom sveta prelazi na poslovanje u oblaku. Ovakva vrsta poslovanja predstavlja revolucionarnu promenu u biznis okruženju. Zašto? Mnogi su razlozi za to. Verovatno bi najveći razlog bio taj da je poslovanje u oblaku smanjilo i eliminisalo suvišne poslove koji su nam nekada oduzimali većinu vremena.

Svako ko je prešao na poslovanje “u oblaku” uveliko je svestan svih prednosti koje ono donosi u odnosu na tradicionalno poslovanje. Te prednosti se najčešće ogledaju u uštedi vremena i truda. Ukoliko se držimo one stare “Vreme je novac” složićete se da je ova ušteda možda i najvažnija za Vas i Vaš biznis.

 „Omiljena stvar u mom životu ne košta ništa u novcu. Stvarno je jasno da je najvredniji resurs koji svako od nas poseduje u stvari vreme.“

Šta je zapravo cloud? Takozvani “oblak” je u suštini platforma koja Vam omogućava da pristupite Vašem softveru i podacima bilo kad i bilo gde sa bilo kog uređaja. Dakle jednostavno, umesto da pristupate svom softveru preko hard diska pristupate mu preko interneta. Vaš hard disk nije više centralni čvor na kome se moraju nalaziti svi podaci. Možda je najbolji primer elektronsko bankarstvo gde vi fizicki ne pristupate svom računu, ali u svakom trenutku sa bilo kog mesta i bilo kog uređaja možete imati pristup. I verujemo da svako ko je jednom isprobao e-banking, nikada se više ne vraća u banku. Isto je i sa cloudom.

Hajde da se najpre osvrnemo koji su to problemi sa tradicionalnim softverima:

  1. Ni softver, a ni podaci na njemu nisu ažururani. Sve nalazi na jednom mestu i nije umreženo, ažuriranja i usklađivanja su jako skupa.
  2. Radi samo na jednom računaru, a podaci se moraju prenositi sa jednog mesta na drugo pomoču USB-a ili nekom drugom metodom. Složičete se da to i nije baš pouzdano i sigurno rešenje.
  3. Najčešće samo jedna ili jako mali broj osoba ima pristup softveru što zna da bude prilično neefikasno..
  4. Pravljenje rezervnih kopija je skupo.
  5. Takođe je skupa i nadogradnja softvera. Međutim osim što košta puno nadogradnja softvera je komplikovana i oduzima dosta vremena.
  6. Korisnička podrška je spora i skupa.

Zbog čega su cloud i poslovni softver savršena kombinacija?

Brz i jednostavan pristup

U slučaju da korištite cloud kao što smo napomenuli, Vi možete pristupiti svom softveru sa bilo kog uređaja. Jedino što Vam je potrebno je stabilna internet konekcija, a složičete se da u 21.veku to ne bi trebalo da predstavlja problem.
Za vlasnike malih preduzeća računovodstvo u oblaku znači da mogu u svakom trenutku imati uvid u sve svoje poslovne dokumente i biti povezani sa svojim računovođom.
Na ovaj način možete integrisati kompletnu dokumentaciju vašeg preduzeća koju ćete moći jednostavno da koristite. Posao se obavlja brzo jer članovi Vašeg tima mogu biti bilo gde, a u isto vreme pristupiti dokumentima ukoliko je to potrebno.

Pregled podataka u realnom vremenu

Na prvom mestiu pretraga podataka je krajnje jednostavna i brza. Sigurno ste se nekada naši u situaciji da Vas neki klijent ili dobavljač pita da li račun plaćen. Čak i ukoliko niste u svojoj kancelariji možete to proveriti tako što ćete se ulogovati i pretražiti određenu fakturu po broju ili datumu. Ili jednostavno neko od Vaših kolega može to uraditi umesto Vas. Drugo, uvid u stanje vašeg poslovanja je u realnom vremenu s obzirom da je sve online.

Automatsko ažuriranje podataka

Ovo znači da nema više potrebe da se brinente da li ćete na vreme dobiti nove verzije programa. Nove opcije se automatski instaliraju. Takođe, softver se automatski usklađuje sa zakonodavnim regulativama, tako da nemate ni tu brigu.

Sigurnost podataka

Ono što često možda i najviše brine vlasnike biznisa, ali i računovođe je sigurnost podataka. Zapravo postavlja se pitanje da li su poslovni podaci sigurni kod provajdera. Ono što treba da znate je da je čuvanje podataka u oblaku jedan od najsigurnijih načina za čuvanje podataka. Ukoliko biste na primer došli u situaciju da Vam neko ukrade laptop, taj neko nikada neće moći da pristupi vašim podacima bez korisničke lozinke.

Brz oporavak u slučaju nepogoda

Čak i u slučaju neke prirodne nepogode, poplave ili požara to neće značiti i zastoj vašeg poslovanja. S obzirom da se Vaši podaci nalaze u oblaku, dovoljno je samo da imate pristup nekom računaru ili mobilnom telefonu i internetu  i ponovo ste u igri. Nema gubljenja vremena, nema potrebe da čekate da se šteta sanira. Gubici su minimalni. .

Za razliku od tradicionalnog poslovanja kada ste drugima morali da šaljete podatke emailom ili na usb-u, sada možete da im omogućite direktan pristup, koji naravno možete da ograničite, što je narano mnogo sigurniji način.

I na kraju ko god da je započeo svoj biznis sigurno ga nije započeo zbog ljubavi prema papirologiji. To je ono gde cloud pristiže u pomoć i pomaže Vam da lakše procesuirate informacije, a samim tim i lakše donosite odluke. Budite fleksibini i radite ono što volite!

untitleddatalabDatalab tim

Simboličnim potpisom želimo da obuhvatimo sve pojedince, zaposlene, saradnike, partnere i korisnike sa kojima svakodnevno učimo, stičemo i razmenjujemo iskustvo, znanje, probleme i rešenja. Bez svih zajedno svega ovoga ne bi bilo. Čitajte nas redovno i javite koje vas teme i informacije zanimaju! Jer danas više nego ikad važi: kad imaš informaciju, imaš moć. Ekipa Datalaba svoje znanje deli sa vama! Podelite dalje…

Ne propustite korisne novosti i savete

Ukoliko želite da primate novosti sa korisnim biznis sadržajima iz naše baze znanja, molimo vas da popunite obrazac.

X