Poslujte po Zakonima Republike Srbije, uvedite eRačun u svoje poslovanje

15 дец 2020

Zakonske norme

U skladu sa izmenama Zakona o elektronskom dokumentu, elektronskoj identifikaciji i uslugama od poverenja u elektronskom poslovanju (član 7., 8., 9. i 10.) i Zakona o računovodstvu (član 9.), predviđa se obavezno uvođenje eRačuna u poslovanje od 01.01.2022. (B2B segment).

Pravilnik o načinu i postupku registrovanja, evidentiranja i dostavljanja elektronskih faktura, formatu elektronskih faktura, kao i o načinu i postupku prihvatanja i odbijanja elektronskih faktura, objavljen 19.06.2020. od strane ministra finansija nalaže obavezno uvođenje eRačuna u poslovanje od 01.07.2021. (B2G segment).

 

Kako Zakon utiče na naše poslovanje?

O elektronskim računima se već dugo priča i polemiše i to ne predstavlja trenutnu novinu na našem tržištu. Da li smo shvatili Zakon o elektronskom dokumentu ispravno? Do sada smo kao elektronski račun dostavljali PDF u prilogu mejla, međutim sa zakonske strane TO NIJE ISPRAVAN ELEKTRONSKI RAČUN. Da bi eRačun bio ispravan i u skladu za zakonskim normama, on kao takav pored PDF vizuala, mora posedovati i svoju unutrašnju strukturu (po Zakonu tehničko-programska šema) – strukturni oblik eRačuna (xml) rađen je po evropskom standardu UBL 2.1.

S druge strane, kada govorimo o Zakonu o računovodstvu, jasno je istaknuto da će svako pravno lice biti u obavezi da međusobno razmenjuje elektronske račune.

Koliko nam je bitna konkurentnost na tržištu?

Da bi tržište neometano funkcionisalo, svi se na vreme moramo prilagoditi predstojećim promenama, što dalje inicira ažurnost u praćenju izmena i blagovremeno reagovanje na promene. Ukoliko čekamo poslednji momenat primene Zakona, najčešći problemi koji se mogu javiti u poslovanju jesu:

  • problem sa likvidnošću – nemogućnost naplate;
  • nemogućnost slanja računa za dostavljenu robu/uslugu;
  • plaćanje penala;
  • slabija konkurentnost itd.

10 prednosti korišćenja servisa Moj-eRačun

 

  1. omogućeno je slanje eRačuna direktno iz računovodstvenog programa;
  2. izvršena integracija u preko 70% najčešće korišćenih programa koji posluju na teritoriji RS (eRačun mreža svakim danom se širi);
  3. za klijente koji nemaju računovodstveni program, pripremljena je prilagođena web aplikacija;
  4.  jednostavnost slanja i primanja računa;
  5. ubrzava naplatu i likvidnost;
  6. status preporučene pošiljke;
  7. nema izgubljenih računa;
  8. niži troškovi;
  9. slanje eRačuna bilo gde u svetu;
  10. sigurnost čuvanja eDokumenata.

Koristite PANTHEON? Želite da uvedete eRačun u svoje poslovanje? Mi vam nudimo rešenje.

U saradnji sa Datalab-om, svim korisnicima poslovnog programa PANTHEON omogućene su besplatne konsultacije i dodatna obuka u vidu edukacije zaposlenih na temu uvođenja eRačuna u poslovanje.

Za sva pitanja možete se obratiti našim prodajnim savetnicima na mail prodaja@datalab.rs ili na telefon 011 404 86 04

Ne propustite korisne novosti i savete

Ukoliko želite da primate novosti sa korisnim biznis sadržajima iz naše baze znanja, molimo vas da popunite obrazac.

X