,

7 glavnih prednosti ERP-a u oblaku

2 Feb 2023

Još uvek sumnjate u „oblak“? Onda je ovaj tekst za vas, jer smo pomoću sedam ključnih prednosti softvera u oblaku pokušali da objasnimo sve benefite cloud rešenja.

Pogodna i isplativa tehnologija oblaka menja skoro svaku industriju i postaje sve više imperativ. Hoće li budućnost zaista biti samo u oblaku? Iako pomisao na usvajanje nove tehnologije može biti zastrašujuća – posebno ako vodite samo tradicionalno lokalno poslovanje zasnovano na serverima – prelazak na oblak nije toliko težak i strašan kao što mislite. Postoji bezbroj mogućnosti koje treba uzeti u obzir koje menjaju naše poslovanje na bolje. I priznajemo, pronašli smo prilično ubedljive argumente zašto je oblak pravi izbor za nas.

Šta je oblak?

Pre nego što zaronimo u prednosti softvera u oblaku, hajde da na brzinu pogledamo šta je oblak zapravo.

Sama Cloud tehnologija se odnosi na pružanje računarskih usluga preko interneta. Kada se nešto skladišti, upravlja ili obrađuje u oblaku, to jednostavno znači da se dešava na nekom drugom računaru, koji zovemo server, i pristupamo mu preko internet veze, a ne lokalno na našem uređaju ili disku. Oblak na taj način eliminiše prvobitne troškove i probleme povezane sa uvođenjem, održavanjem i ažuriranjem sopstvene IT infrastrukture.

Usluge u oblaku dolaze u različitim oblicima, od osnovnih rešenja za skladištenje podataka i umrežavanja do složenih aplikacija za mašinsko učenje i veštačku inteligenciju. Neki primeri usluga u oblaku na koje je većina verovatno naišla uključuju Gmail, Microsoft Office 365 (SharePoint) i DropBox.

Prednosti poslovnog programa u oblaku

1.   Pristup poslovnom softveru u realnom vremenu

Ovo je posebno korisno za kompanije sa više jedinica na različitim lokacijama ili računovodstvene usluge sa mnogo klijenata, jer omogućava svima da pristupe istom sistemu i razmenjuju podatke u realnom vremenu, odnosno za samo nekoliko trenutaka. Takođe otvara sve vrste mogućnosti rada na daljinu i nudi veliku fleksibilnost, omogućavajući pristup informacijama i obavljanje administrativnih zadataka bilo gde i bilo kada.

2.   Niži troškovi održavanja

Relativno veliki troškovi su takođe povezani sa tradicionalnim poslovnim sistemima na lokalnim serverima. Pored većih početnih troškova instalacije, troškova serverskog okruženja i hardvera, moraju se uzeti u obzir i tekući troškovi održavanja, jer je česta saradnja sa eksternim provajderom IT usluga za održavanje ili uvođenje nadogradnje sistema neophodna.

Poslovni program zasnovan na oblaku je obično mnogo isplativiji kratkoročno i dugoročno. Za razliku od serverskih sistema, poslovna rešenja u oblaku ne zahtevaju značajna ulaganja unapred u hardver, jer troškove implementacije, održavanja i nadogradnje snosi provajder. Takođe je lakše planirati budžet, jer nema skrivenih troškova pri izboru modela pretplatničke licence, jer plaćamo samo mesečni zakup softvera.

3.   Laka skalabilnost: Kako vaše poslovanje raste, program raste zajedno sa njim

Kako kompanija raste, njena tehnologija se mora menjati. Sistem koji može biti prikladan danas možda neće biti za nekoliko godina, ali je važno razmišljati o svim neophodnim aspektima poslovanja u budućnosti.

Sa softverom u oblaku, nećemo trošiti ogromnu količinu sati na renoviranje infrastrukture, kao što bi bilo neophodno za tradicionalni sistem. Umesto toga, softver u oblaku omogućava veću skalabilnost, što znači da možemo lako dodati novu funkcionalnost postojećem rešenju ili povezati druge sisteme pod jednim krovom. Servisi kao što su PANTHEON Web Services pružaju informacione resurse iz različitih sistema, na primer iz onlajn prodavnice.

Bez obzira da li otvarate novu lokaciju, dodajete više korisnika ili proširujete prodaju na mreži, softver u oblaku besprekorno raste sa vašim poslovanjem, čineći cloud ERP idealnim za ambiciozna preduzeća sa budućim planovima proširenja

4.   Automatsko ažuriranje i stabilniji rad programa

Softver na lokalnim serverima treba redovno da se ažurira – radi poboljšanja i – u određenim industrijama – radi stalne usklađenosti sa propisima. Ova ažuriranja su često teška sa tačke gledišta vremena, jer mogući prekidi mogu uticati na poslovanje ili odložiti zakonski zahtevano ažuriranje. Nasuprot tome, softver u oblaku nudi automatske nadogradnje koje su pažljivo dizajnirane da obezbede nesmetan rad i stalnu usklađenost sa propisima. Na ovaj način, kompanija uvek ima pristup najnovijim funkcionalnostima i nadogradnjama bez ometanja svakodnevnih poslovnih procesa.

5.   Redovno kreiranje rezervnih kopija

Rešenje za rezervnu kopiju je ključno kada se radi sa velikim količinama osetljivih podataka. Sve češće čujemo vesti o sistemskim kvarovima, virusnim infekcijama ili prirodnim katastrofama koje mogu da izazovu veliku poslovnu štetu. Sa rezervnom kopijom, moguće je bezbedno vratiti sistem u prethodno stanje uz minimalne smetnje u poslovanju.

Poslovni program u oblaku je odlično rešenje u tom pogledu. Rezervne kopije se redovno automatski kreiraju i čuvaju van lokacije, što smanjuje rizik od gubitka velikih količina podataka.

6.  Veća sigurnost podataka

Često je pogrešno shvatanje da prelazak na oblak može ugroziti bezbednost podataka. Na prvi pogled, ova zabrinutost je razumljiva, jer ako sistem za upravljanje poslovanjem radi preko interneta, čini se logičnim da su podaci podložniji sajber napadima nego na sopstvenim lokalnim uređajima i serverima.

U stvarnosti, softver u oblaku je sigurniji od lokalnih rešenja. Sajber bezbednost je složena i stalno se razvija, tako da će se većina preduzeća boriti da ostane ispred današnjih pretnji. Kao dobavljači softvera u oblaku, preuzimamo odgovornost za upravljanje bezbednošću korišćenjem niza moćnih tehnologija koje obezbeđuju usklađenost sa opšteprihvaćenim bezbednosnim standardima i smanjuju rizik od kompromitovanja podataka.

Datalab, u saradnji sa Telekomom Srbija, čuva podatke u data centru gde je obezbeđena adekvatna bezbednost i tehnički besprekoran rad sistema.

7.   Jednostavna integracija sa drugim rešenjima

Poslovna rešenja u oblaku nude širok spektar moćnih funkcionalnosti. Međutim, pošto svaka kompanija ima svoje zahteve, s vremena na vreme je potrebno i prilagođavanje i dodavanje specifičnih funkcionalnosti. S rešenjima kao što su PANTHEON Web Services, poslovanje se može neprimetno integrisati u jedno rešenje.

Ovo nam daje sve alate koji su nam potrebni da vodimo posao na naš način. Oblak olakšava postavljanje novih integracija u skladu sa poslovnim potrebama. U Datalabu nudimo integraciju sa nekoliko vodećih svetskih dobavljača softvera koji omogućavaju povezivanje sa onlajn prodavnicama, npr. Shopify, ili integracije sa bankama, npr. preko Halcoma.

 

Ako želite da saznate više o tome kako bi vam prelazak na oblak mogao pomoći da digitalno transformišete svoje poslovanje, kontaktirajte naše ljubazne konsultante koji će vam rado pomoći i odgovoriti na sva vaša pitanja.

Pošljite nam na prodaja@datalab.rs ili nas pozovite na 011 404 86 04 .

Ne propustite korisne novosti i savete

Ukoliko želite da primate novosti sa korisnim biznis sadržajima iz naše baze znanja, molimo vas da popunite obrazac.

X