Počela je nova poslovna godina. Da li ste preduzeli ove korake?

4 Jan 2024

S završetkom stare i početkom nove poslovne godine otvara se važan ciklus finalizacije finansijskog perioda koji od kompanija zahteva sprovođenje precizno određenih koraka. U ovom tekstu ćemo sistematično pregledati ključne procedure koje kompanije trebaju sprovesti pri kraju i na početku poslovne godine kako bi osigurale uspešan prelaz u novu poslovnu godinu.

 

  1. Inventura i popis sredstava

Važan aspekt završetka poslovne godine je sprovođenje inventure i precizan popis zaliha. To nam omogućava preciznu procenu imovine i osigurava da finansijski izveštaji tačno odražavaju stvarno stanje kompanije. Ukoliko niste sigurni da li ste sve dobro uradili pogledajte naš webinar i preuzmite besplatan priručnik za popis.

 

  1. Završavanje finansijskih izveštaja

Priprema konačnih finansijskih izveštaja, uključujući bilans stanja, izveštaj o poslovanju i izveštaj o novčanim tokovima, ključna je za pregled uspešnosti poslovanja. Na taj način dobijamo celovit uvid u finansijsko stanje kompanije, što služi kao osnova za dalje odluke i planiranje.

 

  1. Poresko planiranje

Početak poslovne godine je idealan za analizu poreskih obaveza i razmatranje mogućnosti optimizacije poreskog opterećenja. Istovremeno procenjujemo profitabilnost poslovanja, što je ključno za ostvarivanje dugoročne strategije.

 

  1. Izveštavanje i usklađenost

Priprema godišnjeg izveštaja i osiguranje usklađenosti sa propisima i zakonodavstvom ključni su koraci pri završetku poslovne godine. Pri tome moramo pažljivo ispunjavati sve regulatorne zahteve i obaveze prema deoničarima.

 

  1. Ocena poslovnih ciljeva

Početak godine je povoljan trenutak za kritičku procenu i davanje mišljenja o postignutim poslovnim ciljevima kao i  planiranje budućih ciljeva. Možemo se osloniti na analizu strategije, identifikaciju postignutih ciljeva i postavljanje novih ciljeva za sledeću poslovnu godinu.

 

  1. Komunikacija s zaposlenima

Za održavanje dobre atmosfere u kompaniji ne smemo zaboraviti na naše zaposlene, koji su srce kompanije. Dobro je da budemo iskreni s zaposlenima, redovno ih obaveštavamo o postignućima i promenama te ih tako motivišeemo i ohrabrujemo njihovo učešće u projektima i poslovanju uopšte.

Takođe, ne smemo zaboraviti da sprovedemo analizu osoblja koja nam može pomoći u poboljšanju i lakšem planiranju HR službe. Kako vam u tome može pomoći poslovni softver, pročitajte u našem priručniku.

 

  1. Tehnološke i bezbednosne nadogradnje

Tehnološke nadogradnje i sigurnosne provere uviek su dobrodošle jer omogućavaju veću konkurentnost, ali i dobru pripremu za izazove, neizvesne situacije i prilike koje donosi nova poslovna godina. Redovan backup i provere doprinose sigurnosti i konzistentnosti u poslovanju.

 

Zaključak poslovne godine 

Postavljanje čvrstih temelja ključno je za uspešno poslovanje i rast kompanije u novoj poslovnoj godini. Stoga je važno pristupiti završetku precizno, pregledno i s široko otvorenim očima kako ne bismo propustili ključne stvari koje bi mogle ugroziti naše poslovanje.

Za više informacija o PANTHEON rešenjima koja doprinose poslovanju pišite nam na prodaja@datalab.rs ili nas pozovite na 0608321011

 

 

Ne propustite korisne novosti i savete

Ukoliko želite da primate novosti sa korisnim biznis sadržajima iz naše baze znanja, molimo vas da popunite obrazac.

X