PANTHEON konferencija 2019

Digitalizacija 2019 u praksi

Intervju

Intervju sa Simonom Klemnom, vođom razvoja PANTHEON-a

Digitalizacija uz PANTHEON i vizija budućnosti

Simon Klemen je produktni vođa za modul Novac (Finance) i vođa razvoja poslovno-informacionog sistema PANTHEON. U njegov razvoj je uključen poslednjih 10 godina, dok na razvoju poslovno-informacionih sistema radi preko 20 godina. 

Datalab je 2017. godine proslavio 20 godina postojanja. Evolucija PANTHEON-a je veoma duga možete li nam objasniti kada je sve počelo i kakva je vizija budućnosti?

Započeli smo sa client/server programom za fakturisanje i skladišno poslovanje, a nakon toga smo mu dodavali module i funkcionalnosti, zatim smo ih ujedinili u PANTHEON i doveli u Cloud. Od 2015. godine PANTHEON je počeo da se pojavljuje ​​na mobilnim uređajima, a sada već možete da koristite prva dva web proizvoda: PANTHEON Web Light i PANTHEON Web Retail. Oni su prvi u novoj grupi servisa , koja će od 2020. godine celokupan PANTHEON, kakav smo do sada poznavali, premestiti na web i tako omogućiti korišćenje na bilo kom uređaju unutar ili izvan kompanije. PANTHEON-u SE će se pridružiti PANTHEON WS, a PANTHEON-u MF novi WF. Po istim cenama i uz mogućnost istovremenog korišćenja Windows, Mobile i Web licenci.

Na ovaj način smo našim korisnicima omogućili ne samo mix&match nego smo u potpunosti i bez rupa pokrili potrebe tržišta od najmanjeg pravnog lica pa sve do kompanija sa 1000 i više zaposlenih. Vašu investiciju u PANTHEON održavamo već više od 20 godina i brinemo o objedinjenosti podataka u kompaniji.

Danas otključavamo sledeću dekadu. U narednih šest meseci ćemo u WorkFlow dodati još i input/output poštanske sandučiće pre svega e-mail, online servise i FTP, tako da PANTHEON može automatski reagovati na dolaznu poštu, narudžbine u proizvodnji ili bilo koji drugi događaj. PANTHEON od početka nije usamljeno informaciono ostrvo, te je zbog svog otvorenog koncepta integrisan u druge informacione sisteme kompanije. Stvaranjem PANTHEON Web grupe dobijamo sloj online servisa, koji će još više olakšati integraciju trećih strana i  omogućiti integraciju u Cloud-u.

Web tehnologija nam omogućava korišćenje naprednih funkcija poslovno-informacijskog sistema unutar kontinuiranog procesa, bez obzira gde se nalazimo ili u kojoj smo ulozi.

Spomenuli ste da danas nudite dva online proizvoda – PANTHEON Web Light i PANTHEON Web Retail – i da će razvoj web rešenja od sada samo napredovati. Možete li ukratko opisati prednosti jednog i drugog rešenja?

Obračun pdv-a i sa njim povezane glavobolje, poput  posebne evidencije POPDV, još uvek su sa nama. Za sve one koji još uvek račune unose ručno, zajedno sa partnerima pripremili smo besplatnu verziju PANTHEON online blagajne. Ona je uključena u poslovne pakete i omogućava izdavanje do 6 računa mesečno. U pozadini PANTHEON online blagajne nalazi se poznata i pouzdana digitalizacija koja automatski obrađuje dokumente i šalje ih u PANTHEON.

Naravno, u online blagajni možete pregledati i uređivati izdate račune i uređivati šifarnike artikala i poslovnih partnera. U online blagajnu smo takođe uključili i slikanje i skeniranje primljenih računa kao i njihovo potpisivanje i prosleđivanje računovođi. Svi podaci se odmah sinhronizuju sa PANTHEON bazom. Računovođa tako u svom PANTHEON-u jednostavno knjiži dokumente, što znači da štedi vreme pri ručnoj obradi dokumenata, a podaci su mu dostupni sve vreme.

Na drugoj strani je novi član grupe PANTHEON Web Light, koji je razvijen kao web rešenje i radi na istoj bazi podataka kao i vaš PANTHEON Desktop. Tako je korisnicima omogućeno da rade na istoj bazi u kancelariji, na terenu ili kod kuće. Web Light funkcionalnost namenjena je manjim kompanijama i cilja isti segment korisnika kao i ostale softverske kuće za online poslovna rešenja, osim što za razliku od konkurencije, Web Light nije rešenje iz kog je potrebno prepisivati podatke kada kompanija naraste i potreban joj je ozbiljniji poslovni sistem.

Mi štitimo ulaganja naših korisnika, stoga, kao i uvek kod Datalaba, za nadogradnju je potrebna samo kupovina više licence, a kompletna istorija vašeg poslovanja već je spremna. Verujemo da će PANTHEON Web Light posebno dobro prihvatiti knjigovodstvene agencije za svoje manje klijente, jer jedini na tržištu donosi integraciju u pravo eRačunovodstvo.

Sada želim da se dotaknemo PANTHEON-a. Koje funkcionalnosti za digitalizaciju korisnici mogu koristiti već danas? Koje alate biste preporučili?

Spomenuo bih Workflow in Mnemo, koji su sada sastavni deo PANTHEON-a.Nakon više od jedne godine testiranja unutar Datalab grupe i kod testnih korisnika, modul je zreo za širu upotrebu. Za sve korisnike pripremili smo tipične poslovne procese sa kojima se susrećemo u svakoj kompaniji: zaključak godine, obračun PDV-a itd., i uključili ih u web servis odakle ih korisnici mogu preuzeti.

PANTHEON Workflow će voditi korisnika u njegovim zadacima. Sa različitim oznakama npr. žutom linijom  odmah ispod menija i crvenenim vertikalnim linijama u obaveznim poljima, znaćete tačno gde se nalazte i šta program očekuje od vas. Korak po korak unosite potrebne parametre i lako ćete dovršiti i ispravno izvršiti zadatke koje često radimo samo jednom godišnje, kao na primer zaključak godine, obračun pdv-a…Ako naiđemo na problem ili grešku koju treba da ispravi neko od naših kolega, možemo ga obavestiti putem e-mail-a iz samog WorkFlow-a.

WorkFlow se veoma brzo razvija i povezuje se sa PANTHEON-om. Da li postoji neka funkcionalnost koja vam je posebno zanimljiva?

Da, slanje masovnih pisama. Najpre pripremimo Word template sa tekstom i smestimo ga u Mnemo. U Aresu potražimo kome i kada je proizvod prodat. Ove varijable koristimo u pretraživanju čije rezultate kao skup podataka prenosimo u Word. 

U Workflowu koristimo komponentu Word MailMerge i odabiremo artikal o kome želimo obavestiti kupce o povlačenju. Odaberemo mogućnost izrade dokumenata kako bi se osiguralo da se kreirana pisma osim ispisa takođe čuvaju u sistemu arhiviranja u odgovarajućoj klasifikaciji. Odatle ih štampamo ili distribuiramo putem e-maila, itd.

Razvrstavanje ili klasifikacija dokumenata može biti problem. Takođe mora biti u skladu sa važećim zakonom. Koja su rešenja dostupna korisnicima?

Za Mnemo (eDokumentacija) smo pripremili različite vrste klasifikacijskih planova, usklađene sa važećim zakonodavstvom i uključili ih u web servis. Ako ste računovođa i želite da vaši klijenti klasifikuju dokumente na vaš način, postavite vaš klasifikacijski plan na naš web servis i jednostavno ga distribuirajte svojim klijentima.

Do sada su u PANTHEON-u spoljni dokumenti bili skladišteni na nekoliko nepovezanih mesta: garantni listovi u registru osnovnih sredstava, Ugovori kod kupaca itd… Sa ovim su korisnici imali mnogo problema. Kakvo biste rešenje ovde istakli?

Sada su dokumenti, koje ste naveli, automatski prenetii u Mnemo dokumentni sistem, gde se trajno i sigurno skladište i brzo pretražuju. Prilikom nadogradnje možete odlučiti da program traži dokumente na lokalnim diskovima i prebacuje ih u arhivu.

Ispis ili slanje dokumenata u PANTHEON-u takođe se može izvršiti putem Mnemo-a. Poslate otvorene stavke vidljive su u Mnemu u šifarniku subjekata, a poslate odluke o godišnjem odmoru u personalnoj mapi. Ne moramo pretraživati celokupnu dokumentaciju jer je dokument vidljiv kod određenog subjekta ili zaposlenog.

Podaci su gorivo naših kompanija. U razvoju i podršci, vi ste često iznenađeni kako se nemarno preduzeća brinu o najosnovnijoj zaštiti ovih podataka. Nešto ste razvili i za njih, zar ne?

Podatke iz PANTHEON cloud-a čuvamo i kao sigurnosne kopije, a sada isti sistem za čuvanje podataka mogu koristiti korisnici sa kupljenim licencama – na sopstvenim serverima. Kontrolu nad izradom sigurnosnih kopija imate u administratorskoj konzoli gde ih postavljate i aktivirate njihovo kreiranje. Na istom mestu možete pregledati sačuvane sigurnosne kopije u cloudu i možete ih bilo kada vratiti na lokalni server.

Kada govorite o pretplati na eUsluge … gde korisnici mogu da pronađu set svih eUsluga i da ih poruče?

Na uporabniškem strežniku PANTHEON UserSite smo pripravili tržnico eStoritev, preko katere lahko izberete rešitve, ki bi jih želeli dodati svojemu poslovanju. Prijavite se na uporabniški strežnik in v področju Moji podatki izberite Naročila dodatnih storitev. Izbirate lahko med storitvami ePoslovanja in Dodatnimi PANTHEON Web rešitvami. Za dodatne informacije in naročila smo vam na voljo tudi na 01 25 28 950 ali preko prodaja@datalab.si.

Na korisničkim stranicama PANTHEON UserSite smo pripremili ponudu eUsluga u kojoj možete odabrati rešenja koja želite da dodate vašem poslovanju. Prijavu možete izvršiti na korisničkim stranama i u sekciji Moji podaci odaberite Narudžbine dodatnih usluga. Možete birati između ePoslovanja i dodatnih PANTHEON Web rešenja. Za dodatne informacije i narudžbine takođe smo dostupni na 011 404 86 04 ili prodaja@datalab.rs

Šta biste za kraj poručili svim korisnicima? 

Digitalizacija je udaljena samo jedan klik! Poslujte brže, povoljnije i lakše.

Pretvorite podatke u profit!

Kontakt

Datalab SR d.o.o.
Bul. A. Čarnojevića 99v
11070 Novi Beograd
T (011) 404 8600
F (011) 404 8608
info@datalab.rs

X